H Μαρουλίτα αγαπάει τη μαγειρική και της αρέσει να προσφέρει χαρά και ευχαρίστηση σε όσους είναι γύρω της. Το βασίλειό της είναι η μικρή της κουζίνα. Μαζί σας θα μοιράζεται όσα ανακαλύπτει μέσα εκεί...

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Λαχανόρυζο με λουκάνικα και μπούκοβο

Θυμάμαι να μου λέει η γιαγιά μου: "το χειμώνα η μητέρα μου έφτιαχνε λαχανόρυζο, θρεπτικό φαγητό, όμως το απεχθανόμουν τόσο πολύ που μια φορά, με το πιάτο μπροστά μου, βάζω τα κλάματα και με τα χεράκια μου μέσα στο πιάτο έκανα "να, να, να δε θα το φάω"... και η μητέρα μου μου είχε ρίξει και μια ξυλιά..."
Αυτά τα έλεγε η γιαγιά μου και από δίπλα μου σερβίριζε το λαχανόρυζό της.
Στη σειρά διαδοχής λοιπόν, αυτό το "όχι και αγαπημένο πιάτο" για εμάς, ανέλαβε η μητέρα μου να το πάει ένα βήμα παρακάτω και να το κάνει.... πραγματικά μοναδικό. Το γιατί; θα το δείτε παρακάτω...
Ιδού λοιπόν, το λαχανόρυζο της μανούλας μου, το οποίο είναι πραγματικά.... απάντηση στο κρύο !!!!



ΥΛΙΚΑ:
(για 6-8 άτομα περίπου)
1 μέτριο λάχανο
3 ώριμες ντομάτες
1 συσκευσία ντοματοπελτέ
3 ξερά κρεμμύδια
1 1/2 ποτ. κρασιού ελαιόλαδο
4 σκελίδες σκόρδο πολτοποιημένες
1 κ.σ. αλάτι
1 κ.γ. μιξ 4 πιπέρια (προτιμώ Anatoli)
2 καυτερές πιπερίτσες τσίλι
1 ζελέ από ζωμό κοτόπουλο (προτιμώ της Knorr)
4 λουκάνικα χωριάτικα
2 πιπεριές φλωρίνης κόκκινες
1 χούφτα ψιλοκομμένο μαϊντανό
1 1/2 κ.γ. μπούκοβο
3 χούφτες ρύζι σουπέ


ΕΚΤΕΛΕΣΗ:

Πλένουμε καλά το λάχανο και του αφαιρούμε το σκληρο κοτσάνι.

Το κόβουμε σε κομμάτια με το μεγάλο μαχαίρι και το πλένουμε πολύ καλά και το αφήνουμε να στραγγίσει στο τρυπητό από τα νερά του.

Πλένουμε και κόβουμε σε κυβάκια τα κρεμμύδια.

Ψιλοκόβουμε τις πιπερίτσες τσίλι, αφαιρώντας τα κουκουτσια τους.

Πλένουμε και κόβουμε σε κυβάκια τις πιπεριές φλωρίνης.

Πολτοποιούμε τις σκελίδες σκόρδου.

Σε μια κατσαρόλα ρίχνουμε το ελαιόλαδο και τσιγαρίζουμε σε μέτρια θερμοκρασία το κρεμμύδι, με τις πιπερίτσες τσίλι και το πολτοποιημένο σκόρδο για περίπου 3'.

Ρίχνουμε κατόπιν μέσα τις πιπεριές φλωρίνης, τσιγαρίζοντας για άλλα 2'.

Κατόπιν, ρίχνουμε μέσα το λάχανο και ανακατεύουμε συνέχεια για 3'.

Τέλος, ρίχνουμε μέσα τον μαϊντανό ψιλοκομμένο και ανακατεύουμε καλά.

"Σβήνουμε" το φαγητό, με καυτό νερό (κάτι παραπάνω από 0,5lt) μέσα στο οποίο έχουμε διαλύσει το ζελέ ζωμού κότας.

Ρίχνουμε μέσα στην κατσαρόλα τις ντομάτες περασμένες απο τρίφτη και τον ντοματοπελτέ.

Πασπαλίζουμε με το μπούκοβο, το πιπέρι, το αλάτι και σκεπάζουμε την κατσαρόλα, αφήνοντάς τη να σιγοβράσει για περίπου 45'.  (αν η κουζίνα σας έχει κουμπιά απο το 1-9, τσιγαρίστε στο 7 και σιγοβράστε στο 3)

Να ελέγχετε συχνά το φαγητό σας, γιατί ενδέχεται να χρειάζεται να προσθέτε νερό πότε πότε, όμως πάντα φροντίστε να είναι βραστό όταν το ρίχνετε μέσα για να μην σας κόβει τη βράση.

Στα 45' ανοίξτε την κατσαρόλα σας και δοκιμάστε το λάχανο αν έχει μαλακώσει.

Ρίξτε μέσα στην κατσαρόλα το ρύζι και προσθέστε λίγο ακόμα νεράκι.

Σε 20' το ρυζάκι θα είναι έτοιμο, εν τω μεταξύ όμως να ανακατεύετε συχνά γιατί κολλάει.

Παράλληλα, σε ένα τηγανάκι, έχοντας κόψει ροδέλες τα λουκάνικα τα τσιγαρίζετε μέσα σε ελάχιστο ελαιόλαδο για περίπου 10'.

Κατόπιν, τα ρίχνετε μέσα στην κατσαρόλα και ανακατεύετε καλά.

Αφήνετε το φαγητό περίπου 10' μέχρι να μελώσει καλά και αφαιρείτε από την εστία.

Συνοδεύετε το φαγητό αυτό με ένα ωραίο Ροζέ παγωμένο κρασάκι και μια μπάλα sour cream σε κάθε πιάτο.


ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου