H Μαρουλίτα αγαπάει τη μαγειρική και της αρέσει να προσφέρει χαρά και ευχαρίστηση σε όσους είναι γύρω της. Το βασίλειό της είναι η μικρή της κουζίνα. Μαζί σας θα μοιράζεται όσα ανακαλύπτει μέσα εκεί...

Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Συνταγή για Ψωμί χωρίς Μαγιά

Πείτε μου πόσες φορές έχετε βρεθεί σε εστιατόριο και εκεί που κάθεστε και λίγο πριν σας έρθει το φαγάκι σας... "σκάει" το πανεράκι με τα ζεστά στρογγυλά ψωμάκια, ίσως και λίγο σκορδοβουτυράκι από δίπλα για τα απαραίτητα πασαλείμματάκια... Σημασία δεν έχει αυτό... Σημασία έχει πως είχα φάει μεταξύ άλλων, και τα λυσσιακά μου να καταλάβω πώς στο καλό φτιάχνονται αυτά τα ζεστά αφρατένια ψωμάκια με τη βουτυρένια γεύση που θές, αν είναι δυνατόν, να τα φας όλα μονομιάς... τόσο λαχταριστά....
Συνήθως η αυθόρμητη σκέψη που κάνω είναι πως είτε είναι catering τα ψωμάκια (σιγά την πληροφορία δε...) είτε είναι κατεψηγμένα και τα ψιλοψήνουν πριν τα σερβίρουν..... Το ίδιο μου κάνει! Αποτέλεσμα δεν είχα, ούτε δα είμαι και τέτοιος συγκλονιστικός γνώστης μαγειρικής για να μπορέσω να δημιουργήσω μόνη μου συνταγή - δεν έχω φτάσει σε αυτά τα επίπεδα ακόμα :)
Μέχρι που έπεσα σε μια συνταγή του υπερλατρεμένου μου Παρλιάρου την οποία όμως ψιλοβελτίωσα (τολμώ να το παραδεχτώ) και έφτιαξα στο σπίτι  το συγκλονιστικότερο και ευκολότερο ψωμάκι EVER!!!!
Με μεγάλη χαρά σας παρουσιάζω το ΨΩΜΊ ΧΩΡΙΣ ΜΑΓΙΑ
ένα τόσο δά μειονεκτηματάκι έχει: επειδή δεν είναι ζυμωμένο με μαγιά δεν είναι κατάλληλο για να το φυλάξετε για μέρες. Εμείς πάντως στο σπίτι, αν περισσέψει, το τρώμε άνετα και την επόμενη.


ΥΛΙΚΑ:

375 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κ.γ. ζάχαρη
3/4 κ.γ. αλάτι
2 1/2 κ.γ. baking powdwer
90 γρ. βούτυρο (προτιμώ President)
125 γρ. γάλα
125 γρ. νερό

Επιπλέον θα χρειαστούμε:

λίγο γάλα για το άλειμμα
λίγο αλεύρι για πασπάλισμα
μια λαδόκολλα

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:

Σε πολύ χαμηλή φωτιά λιώνουμε το βούτυρο και το ανακατώνουμε με το γάλα το αλάτι τη ζάχαρη.

Προσθέτουμε και το νερό.

Σε μια λεκανίτσα κοσκινίζουμε μαζί το αλεύρι με το baking powder.

Ρίχνουμε τα υγρά μέσα στη λεκάνη με το αλεύρι και πλάθουμε να γίνει ένα ομογενές ζυμάρι.

Πασπαλίζουμε τα χέρια μας με αλευράκι ίσα για να μη κολλάει στα δάχτυλά μας και το πλάθουμε σε στρογγυλό σχήμα.

Το τοποθετούμε σε ένα ταψάκι στο οποίο βάζουμε λαδόκολλα και πασπαλίζουμε με λίγο αλεύρι

Χαράζουμε το ζυμάρι, σχετικά βαθιά, ακτινωτά στα 6.

Με ένα πινέλο το αλείφουμε σε όλη την επιφάνειά του με γαλατάκι και το πασπαλίζουμε με λίγο αλεύρι.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο για 10' στους 220 και για 50' στους 180.

Σερβίρεται αμέσως, ζεστό και μπορεί να συνοδευτεί με βουτυράκι (μια φίλη μου που είναι μαζί  μου τώρα που γράφω την ανάρτηση μου λέει να σας γράψω να το φάτε το πρωί με μερεντούλα και καφεδάκι)



ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ

6 σχόλια:

  1. Χίλια! ευχαριστώ! Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο χρήσιμη μου φάνηκε αυτή η συνταγή.(Φοιτήτρια = άφραγγη...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα και Χρόνια Πολλά! Σε ευχαριστώ που επισκέφθηκες τη Μαρουλίτα! Καλή επιτυχία στις σπουδές σου και καλές μαγειρικές!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γεία σας! Αντί για βούτυρο μπορώ να βάλω σπορέλαιο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν θα το πρότεινα διότι το βούτυρο σε αυτή την περίπτωση είναι που δίνει όλη τη γεύση στο ψωμί (Σε συνδυασμό και με το γάλα).
    Επειδή όμως δεν θέλω να είμαι απόλυτη και μιας και εγώ η ίδια είμαι πάντα υπέρ των πειραματισμών, σου προτείνω να το δοκιμάσεις και με τη μια και με την άλλη εκδοχή και να βγάλεις το δικό σου ασφαλές συμπέρασμα.
    Σε γενικές γραμμές πάντως, δεν συμπαθώ το σπορέλαιο σαν ιδέα. Δηλαδή αν είναι να χρησιμοποιήσεις κάτι άλλο εκτός από βούτυρο, τότε βάλε ελαιόλαδο.
    Πάντως η γεύση δεν θα είναι η ίδια με αυτή που εξασφαλίζει η original συνταγή.
    Σε ευχαριστώ που επισκέφθηκες τη Μαρουλίτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μπορουμε δηλαδη στο ψωμι αντι γαι αμγια αν βαζουμε baking power?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. μπορουμε δηλαδη στο ψωμι αντι γαι αμγια αν βαζουμε baking power?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή